Een gids om website bezoekers om te zetten naar klanten.

May 3, 2017
Bezoekers naar je website krijgten is één ding, maar deze converteren naar klanten is een anders.

Wist je dat 96% van de mensen die jouw website bezoeken nog niet klaar zijn om iets te kopen? Op hetzelfde moment zijn sommige websites super succesvol met bezoekers omzetten naar klanten. Hoe doen ze dat? Wat maakt hun online aanwezigheid anders dan dat van anderen?

Een aantal website elementen spelen een belangrijke rol in bezoekersbehoud en conversie. De performance van jouw website, de snelheid, inetractiviteit en content zijn allemaal cruciaal.

Wat zien bezoekers als eerste als ze op jouw landingspagina terecht komen? Zijn ze geïntresseerd in een lange termijn samenwerking? Dit zijn een van de belangrijkste vragen die jij jezelf moet stellen als je jouw conversies wil boosten. Als je het conversie percentage wil zien verhogen, moet je een aantal belangrijke dingen doen.

Boost jouw website snelheid

Een goed ontwikkeld, functionerende website moet snel laden. Als jouw design en content niet een goede 1e indruk achterlaten zijn er kansen dat je een hoge bounce rate haalt en weinig conversies.

De harde waarheid is dat je binnen 8 seconden je punt moet duidelijk maken. na deze 8 seconden, Verlaten de meeste mensen je website en komen ze nooit meer terug.

Heb je al een website, doe dan een snelheids test. Er zijn veel tools online beschikbaar met het doel jouw website snelheid te meten en te kijken wat de problemen zijn. Éen van de meest gebruikte en betrouwbaarste tool is de page speed tool van Google.

Onthoud dat het snel laden van je website nog belangrijker is voor op smartphones. De gemiddelde tijd die wordt besteed op het internet via een mobiele telefoon groeit snel.

De snelheid waarmee een website wordt verlaten die niet snel wordt geladen, is zelfs hoger voor mobiel dan voor desktop gebruikers. Omdat mobiel al een primaire methode is voor toegang tot websites, moeten uw inspanningen erop gericht zijn deze gebruikers de best mogelijke ervaring te bieden.


Maak van de gebruikerservaring uw belangrijkste prioriteit

U hebt de eerste test doorstaan ​​en mensen verlaten uw website niet binnen enkele seconden. Het volgende waar u op moet letten is de gebruikerservaring.

De gebruikerservaring bestaat uit meerdere elementen die mensen betrekken bij en interactie hebben met uw website. Navigatie, functionaliteiten, eenvoudige contactopties en de inhoud zijn allemaal onderdelen van de gebruikerservaring die ertoe kunnen leiden dat bezoekers van de website een klant worden.

Om het aantal conversies te verhogen, moet u eerst de belangrijkste website-elementen markeren waar het publiek op moet letten.


Denk bij het ontwikkelen van elke pagina aan de knoppen en links die het belangrijkst zijn. Contrasterende kleuren bij het maken van een knop 'aanmelden' of een knop 'Nu kopen' kunnen worden gebruikt om het publiek te laten zien wat u het belangrijkst vindt. Dergelijke ontwerp elementen zullen onmiddellijk zichtbaar zijn, waardoor mensen kunnen kijken wat u te bieden heeft.


Goede call to actions die opduiken, zijn ook effectief. De truc met deze strategie is echter om het niet te overdrijven. Als er om de drie seconden een call-to-action verschijnt, zullen mensen uw website behoorlijk geïrriteerd verlaten.

Strategische visuele aanwijzingen kunnen op elke pagina worden gebruikt om mensen te vertellen wat u wilt dat ze doen. Deze visuele elementen zullen bepalen op welke aspecten van de pagina ze zullen letten en zelfs hoe ze gaan lezen - van links naar rechts, beginnend vanaf het midden van de pagina, etc.

Het gebruik van pijlen, animatie en andere grafische elementen maakt duidelijk waar de bezoeker op moet letten. Om de strategie succesvol te maken, moet je samenwerken met een ervaren ontwerper. Een professional in het veld zal de betekenis van elk element kennen en de beste manier om het te gebruiken om de betrokkenheid te vergroten.


Experimenteer met knoppen


U kunt veel bereiken door eenvoudig de juiste call-to-action-knop op een bestemmingspagina te plaatsen of te experimenteren met de plaatsing ervan.

Iets simpels als de kleur van een knop kan al effect hebben op de conversies.

Internet buro's hebben ontdekt dat het rood worden van knoppen bijvoorbeeld een zeer positief effect kan hebben op de conversieratio. Mensen zien rood als een kleur van dominantie, de kleur van roodgloeiende deals. Een eenvoudige overstap van een groene naar een rode call-to-actieknop kan dus leiden tot een toename van 34 procent in conversies.

De plaatsing van de knop is ook belangrijk. Hoewel eerder werd gedacht dat een call-to-action-knop boven de vouw moest worden geplaatst, blijkt uit tests dat het beter presteert wanneer het onder de tekst wordt geplaatst. De reden is dat de tekst enige informatie geeft over het doel van de call-to-action-knop, waardoor mensen gemakkelijker contact kunnen maken.

Naast knopkleur en plaatsing is knoptekst ook een belangrijk element. Website-ontwikkelaars en copywriters moeten dus samenwerken voor de best mogelijke resultaten. Een goede call to action spreekt emoties aan. Het creëert ook een gevoel van urgentie, waardoor mensen een bepaalde actie ondernemen voordat ze twee keer nadenken.

"Buy now" - knoppen hebben de neiging mensen weg te jagen. Veel mensen maken zich zorgen dat ze onmiddellijk worden gedwongen door te klikken. Het werken met de tekst kan dus veel betere resultaten opleveren. Sommige van de knopteksten die als minder bedreigend worden ervaren en die kunnen bijdragen aan hogere conversies zijn 'toevoegen aan winkelwagentje' of 'meer informatie'. Deze knoppen bieden mensen een optie - als ze niet zeker zijn, kunnen ze altijd stoppen met het voltooien van de aankoop.


Zoek naar verborgen problemen

Waarom converteren mensen niet? Misschien is het probleem dat ze het niet liever willen dan dat ze dat niet willen.

Een probleem in de stroom van de conversie trechter kan zijn dat mensen het proces niet kunnen voltooien. Als u dus gaat zitten om elke afzonderlijke functionaliteit te testen, kan er een probleem aan het licht komen dat u voorheen niet kende.

Er is een eenvoudige manier om erachter te komen of er iets mis is: voltooi elke stap die een potentiële klant wilt ondernemen. Zit je vast? Vindt u het onmogelijk om van punt A naar punt B te gaan? Als dat zo is, zijn sommige functionaliteiten niet zo logisch en gebruiksvriendelijk als u zou willen.

Je kunt hetzelfde experiment herhalen met een paar vrienden of een paar collega's. Zoek uit waar ze vastlopen of problemen ondervinden. Vergeet niet dat een websitebezoeker niet heel veel tijd zal besteden aan het vinden van de resolutie. Als iets niet direct toegankelijk is, zullen mensen gewoon stoppen met vooruitgaan.

Zodra u de zwakke punten in de conversietrechter heeft geïdentificeerd, werkt u met een ervaren web ontwikkelings team aan het vereenvoudigen van het proces. Verwijder indien mogelijk enkele stappen. Maak vanaf het begin kristalhelder wat je probeert te bereiken en geef mensen een aantal eenvoudige stappen om te voltooien.


Leg veel nadruk op uw Homepagina

Hoewel bestemmingspagina's ongelooflijk belangrijk zijn voor het bereiken van uw marketingdoelen, is uw startpagina het gezicht van uw bedrijf online. Dit is de belangrijkste reden waarom veel van uw website-ontwikkeling en -ontwerp inspanningen moeten zijn gericht op het samenstellen van een schone, trendy en functionele startpagina.

Maak de startpagina beknopt en markeer de belangrijkste elementen vanaf het begin. Zelfs als ze uw website bezoeken via een advertentie en een bestemmingspagina, zullen veel mensen ook de startpagina bezoeken om meer te weten te komen.

De startpagina moet ook het middelpunt van de website-navigatie zijn. Het moet komen met een menu en een link naar de belangrijkste pagina's. Als mensen een belangrijk deel van uw website niet kunnen bereiken via de startpagina, zullen ze niet meer de moeite nemen.

navigatie en het presenteren van de websitestructuur op de startpagina is ook belangrijk voor zoekmachineoptimalisatie. Door de ontwikkelings inspanningen te concentreren op de structuur van de primaire pagina, krijgt u dus nog meer zoekverkeer (dus vergroot u uw kansen om leads te genereren en nieuwe klanten te krijgen).

Vergeet niet dat trends in het ontwerp van de startpagina voortdurend veranderen. Het gaat erom trouw te blijven aan uw merk en te weten waarnaar uw doelgroep op zoek is. Door het uiterlijk van uw startpagina aan te passen, kunt u de betrokkenheid van uw publiek snel vergroten.


Maak het gemakkelijk voor mensen om contact met u op te nemen

Het laatste waar u zich op moet concentreren, is het vereenvoudigen van bedrijfscommunicatie. Als u het mensen gemakkelijk maakt om contact met u op te nemen, zullen een groter aantal prospects contact met u opnemen.

Een van de eenvoudigste mogelijkheden is het toevoegen van een livechat-optie aan uw website. Eén experiment suggereert dat de toevoeging van een livechatknop aan een website het aantal gratis aanmeldingen met 31 procent kan verhogen.

Elk contactformulier op de website moet eenvoudig en gemakkelijk in te vullen zijn. Stel niet vanaf het begin te veel informatie op. Zodra mensen contact met u opnemen en meer informatie aanvragen, krijgt u de gelegenheid om toegang te krijgen tot waardevollere inzichten.

Als mensen een universitair diploma nodig hebben om de contactgegevens te ontdekken en te gebruiken, is de kans groot dat ze uw bedrijf opgeven. Het is dus mogelijk dat u deze informatie in de voettekst en op een afzonderlijke pagina wilt plaatsen.

Een laatste ding om te onthouden is om snel te reageren op vragen. Websitebezoekers hebben de tijd genomen om u een vraag te stellen of informatie over uw producten op te vragen. Snelle, hoffelijke en uitgebreide antwoorden helpen u de reputatie van uw merk op te bouwen en de tevredenheid van de interactie te vergroten.

Het verhogen van de conversieratio van uw website vereist een strategie en een beetje innovatief denken. Probeer uzelf in de schoenen van de websitebezoeker te plaatsen. Slecht geconstrueerde, trage en moeilijk te navigeren websites zullen nooit slagen. Daarom is het logisch om u te concentreren op het verbeteren van deze defecte componenten. Het bedrag dat u investeert in website-ontwikkeling of herontwerp levert een hoog rendement op dat de extra uitgaven rechtvaardigt.


Related Posts

CONTACT

Stop met opgaan in de menigte en laat een indruk achter op het web.
Verplicht veld
BEdankt! Wij hebben jouw bericht ontvangen.
Oeps! Er ging iets mis. je kunt ook jouw bericht sturen naar online@amkbusiness.nl
webdesign